Friday, June 29, 2012

"فوکوس" بر اندیشه و نقش شاهزاده رضا پهلوی




"فوکوس" بر اندیشه و نقش شاهزاده رضا پهلوی

شاهزاده رضا پهلوی همواره جایگاه خویش را بعنوان یک "سربازِ وطن" و فردی از میان خود جامعه در کنار مردم ایران تا به امروز تعریف نموده اند و خود را در این مبارزه همواره در صفوف مردمی قرار داده و بر خواسته‌های و نیازهای جامعه مدنی تاکید ورزیده اند.
ایشان در تائید نقش سیاسی خویش همواره خود را عاملی در جهت ایجاد اتحاد عملی‌ میان نیروهای مبارز در صحنه معرف شده و تمامی تلاش خویش را جهت جلب توجه جامعه بین المللی بر شرایط نابسامان امروز کشورمان ایران و درخواست حمایت از آنها در پشتیبانی از مبارزات مردمی معطوف نموده اند.

با توجه به فعالیت‌های سیاسی ایشان و "فوکوس" بر نقطه نظراتی که مطرح کرده اند، به شکلی آشکارا تلاش ایشان در پر رنگ نمودن نقش مردم در این روند مبارزاتی را می‌توان دید، تلاش ایشان در راستای استقرار حکومتی سکولار دمکرات بر پایه انتخابات آزاد و حاکمیت قوانینی‌ که آزادی و حقوق فردی هر انسانی‌ را تضمین گر باشند بیانگر این حقیقت است که ایشان آزادی و اعتلائ ایران را سرلوهه دیدگاه سیاسی خود دارند و تنها نیروی مردمی را تعیین گر جایگاه سیاسی خود در فردای آزاد ایران میدانند، این حقیقت را می‌توان با رجوع به مصاحبه‌های اخیر ایشان در کشور آلمان و هلند و برشمردن خواست ایشان مبنی بر استقرار مردمسالاری در ایران مورد باز نگری قرار داد.

برخی از جراید و مطبوعات گرچه آزاد هستند اما مستقل نبوه و بشکلی جهتدار به پردازش و انتشار دیدگاه‌هایی‌ می‌پردازند که نقش تخریبی‌ در آنها به وضوح دیده میشود. پرسش اما باقیست که آیا این عملکردها به منافع عمومی‌ و قدمی‌ در جهت آزادی ایران است یا خیر !
در افق سیاسی امروز ایران انتقاد کور و بی‌ اساس از هر جبهه ای که صورت پذیرد، اهداف مبارزاتی را با خود به همراه نداشته، بلکه تخریب چهره و فعالیت سیاسی دیگری به نفع برجسته نمودن عملکردهای خود میباشد
نکته اصلی‌ که توسط نیروهای در صحنه از جناح‌های مختلف نادیده گرفته میشود، همانا فصل مشترک‌ها و خواستگاه اختلافات آنهاست. به باورم در شرایط امروز، هر دیدگاه حزبی که دارا باشیم، مادامیکه فصل مشترک "آزادی ایران" را به عنوان اصلی‌ جهت ایجاد اتحاد در نظر نگرفته باشیم و بر این اساس با باورمندی بر اصولی، به اتحاد بر اساس اتفاق نظر نرسیم، ما همچنان در این مسیر مبارزاتی تنها به مقابله با دیدگاه یکدیگر و یا تخریب مشغولیم.


 از افرادی که امروز با برنشمردن و نادیده گرفتن ضرورتها، از این اتحاد ملی در حال شکلگیری باز میمانند و همه توان و نیروهای خود را تنها در مقابله با یک فرد خرج میکنند، آیا می‌توان انتظار گفتمان در چهارچوب سازنده و یا ارائه راه کارهایی را داشت که با تکیه بر آنها قدمی رو به جلو داشته باشیم

به گمان من آنها که در این برهه شاهزاده رضا پهلوی را هدف مبارزات خود قرار داده اند، اتفاقاً به نقش، اندیشه و عملکردهای سیاسی ایشان به نیکی‌ واقفند. هم از اینروست که با جو سازی و سمپاشی اذهان عمومی‌، تلاش در کمرنگ نمودن فعالیت‌های ایشان دارند.
اصولاً این گروه تکلیفشان مشخص است و در دایره اپوزیسیون ضّد رژیم نمی‌گنجند. آنها فقط خوش خدمتی به رژیم میکنند
میزان آزدیخواهی و دموکراسی طلبی، در عملکردهای ما به منافع عمومی باید سنجیده شود، نه تنها حفظ دیدگاه سیاسی که خود همواره در سر داشته و داریم.

No comments: